Nyitva tartás : bejelentkezés alapján
1085 Bp., József krt. 28.

Zsírban oldódó vitaminok

13
feb

Zsírban oldódó vitaminok

Vitaminok a kozmetikában

A bőrünket ápolni és karban kell tartani folyamatos kozmetikai kezelésekkel.

A kozmetikai kezelés során el tudjuk érni, hogy a bőrünk friss, egyenletes, sima és fiatalos maradjon.
Különböző kozmetikai technikákkal, kozmetikai újdonságokkal pl. az arcunk ráncosodása ellen, pattanások kialakulása ellen is….stb. felvehetjük a harcot egy jól képzett kozmetikussal.

Fontos, hogy bőrünket nem csak kívülről, hanem belülről is ápolni kell!

Bőrünk ápolását különböző vitaminok szedésével, táplálkozási szokásaink megváltoztatásával érhetjük el, ezzel is segítve a kozmetikusunk munkáját.
Pl.: A-C-E vitamin nagy hatékonyságú antioxidánsok, amik a ráncok és a bőr öregedése ellen nyújtanak megfelelő segítséget.

Nem elég egy jó kozmetikus, mi is figyeljünk oda egészségünkre és táplálkozásunkra!

A vitaminok 2 csoportra oszthatók.
Zsírban oldódó és vízben oldódó vitaminokra.

Zsírban oldódó vitaminok: Vízben oldódó vitaminok:
F-vitamin B-vitaminok csoportjai
E-vitamin C-vitamin
D-vitamin P-vitamin
A-vitamin
K-vitamin

F vitamin:

Esszenciális zsírsav amit az emberi szervezet nem tud előállítani, de a szervezet működéséhez elengedhetetlen.
F vitamin hozzájárul az immunrendszer erősítéséhez, nyálkahártyák egészséges működéséhez.
Csökkenti a koleszterin lerakódását az érfalakon, ezáltal segíti a szív keringési betegségek megelőzését.
Elősegíti a fogyást.
Bársonyossá teszi a bőrt, gyulladáscsökkentő. Hozzájárul az egészséges haj, köröm, bőr kialakulásához.
Pattanásos, gyulladásra hajlamos bőrre ajánlott.
Amiben megtalálható: hidegen sajtolt növényi olajokban pl.: szója olaj, lenolaj, napraforgóolaj (linolsav forrás).
Magvakban: mogyoró, tökmag, dió, mák, mandula, napraforgómag, mák, búzacsíra, búza, avokádó
Hiányában: a haj, köröm töredezik, a bőr száraz lesz.

E vitamin:

Anyagcserefokozó, regeneráló, antioxidáns, gyökfogó, öregedésgátló, hidratáló.
Megtalálható: csírázó magvakban, mogyoróban, mandulában, zöld levelekben, húsokban, májban, tojásban, édesburgonyában, müzliben.
Különféle olajokban is találhatunk E vitamint: napraforgó-, olíva-, búzacsíra-, kukorica-, tökmagolaj
E vitamin szerepe a sejthártya védelme.

Az E vitamin sejtszinten fejti ki hatását, ezért az öregedés folyamatát lassíthatja. Védi a sejteket a szabad gyökökkel szemben.

Az E vitamin leghatásosabb zsíroldékony antioxidáns, sok betegség megelőzésében játszik szerepet.
Daganatos betegségek kialakulását csökkenti.
E vitamin védi a szívet és a rögképződést gátolja. Véd a trombózis, szívroham és a szélütés ellen.
Az E vitamin az agyat is védi, csökkeni az Alzheimer-kór kialakulását.
Immunrendszer védőfunkcióját erősíti. Növeli az állóképességet.
Csökkenti a bőr sérülékenységét a sebgyógyulást gyorsítja.
Segíti a szelén és a K vitamin felszívódását. Növeli az A vitamin felszívódását és csökkenti az A vitamin túladagolási tüneteit.
Az E vitamin C vitaminnal fejti ki leghatásosabban a hatását. Háromszor erősebb antioxidáns mint a C vitamin.
E vitamin hiánya: férfiaknál terméketlenséget és nemi aktivitás csökkentését idézheti elő, nőknél a terhesség károsodását válthatja ki, bőr sérülékenyebb, bőr sérülései lassabban gyógyulnak, látászavarok és viszértágulat alakulhat ki, beteg fáradékonyságra panaszkodik.
E vitamin túlzott fogyasztása nem okoz kárt a szervezetben.

D-vitamin:

A napfény vitaminjának is szokták nevezni. A bőrünkben termelődik a napfény hatására. Napi 1 óra napozással elérhetnék a napi D vitamin szükségletünket, de a túlzott napozás sem egészséges.

A szervezet nem a táplálékkal jut hozzá, hanem a növényi illetve állati eredetű provitaminból alakítja át.
A D vitamin előfordulása az ételekben: tojás, halolajak (csukamájolaj), marhamáj, margarin, joghurt, sajtok, tej, élesztő, kakaó.
Halakban is előfordul D vitamin: tonhal, lazac, makréla, szardínia.
D vitamin hiánya: izomgyengeség, csontlágyulás, csonttörés veszélye, gyermekkorban lassú növekedés, gyermekkorban hiánya rachitis (angolkór) kialakulásához vezet.
D vitamin túladagolása: megemeli a kalcium szintjét a vérben, ezért sápadtság, étvágytalanság, ingerlékenység, székrekedés, szomjúságérzés, alacsony vérnyomás, látászavar alakul ki, nagy mennyiségű vizelet képződés.
Elősegíti a kötőhártyagyulladás kezelését.
Az A vitamin felszívódását fokozza.

A-vitamin (karotin):

Hozzájárul az egészséges haj, köröm, bőr kialakulásához.
Narancssárga, piros növényekben található meg: sárgarépa, cékla, sütőtök, barack, kelkáposzta…stb.
A tengeri halak is tartalmaznak A vitamint.
Az A vitamin hiányában: a bőr repedezett, száraz, mivel csökken a bőr verejték kiválasztása.
Hiányában a bőr kiszárad, megvastagszik, köröm töredezik.
Gátolja a szaru felhalmozódását, hám kiszáradását így a bőr selymes és rugalmasan síma lesz.
Gyorsítja a sebgyógyulást, gyulladás csökkentő, hat a faggyúmirígyek működésére.
E vitaminnal együtt használva felerősítik egymás hatását.
Az A vitamin fontos a szemeknek és csontoknak, elősegíti a fogképződést. A szemnél megakadályozza a szürkületi vakságot.
Az A vitamin elősegíti bőrünk barnaságát, mert fogyasztásával halvány sárgás, barna bőrszínt eredményez. Szoláriumozás még jobban fokozza az A vitamin barnító hatását. Túlzott napozás nem egészséges a bőr számára.
A vitamin túlzott fogyasztása nem ajánlott.

K-vitamin

Megtalálható a spenótban, növények levelében, lucernában.
Emberben a bélbaktériumok annyi K vitamint termelnek, amennyire a szervezetnek szüksége van.

Global Szépségszalon

Global Szépségszalon Címe, elérhetősége: 8.-ik kerületi szépségszalon, 1085, Budapest, József krt. 28

Global Szépségszalon telefonszáma: +36 70/ 560-66-22

x

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.

Elfogadom Elutasítom Adatvédelmi beállítások